Pallkragarna ser riktigt bra ut! Ärtorna hade inte spirat direkt, men inte heller dött. Resten är glatt — sallad, rädisa, morötter och dill. Vi tror vi körde salladslök, men inga spår av den :o Vi måste ha gjort något fel med löken.
Alla ärtor av olika sorter planterade i de två pallkragarna på landet. Sniglarna hade tagit sig jäkligt bra — förutom sockerärta Oregon, där ingen tog sig (antagligen låg fröna i blöt för länge). Vi hoppas de växer sig upp med gallret!
6 juni · Ärter planterade i båda pallkragarna — gallret på plats
6 juni · Sniglarna utplanterade — hoppas de klättrar gallret
Ärterna tål kyla och trivs i svalt väder — till skillnad från tomater behöver de inte vänta till juni. Blommor och bönor ska inte plockas bort, det är skörden. Utflytt till balkongväxthuset omgående.